Українська мова


Робота  № 1

1. Дібрати   4   прикметники  до  слів :  зима, сніг, задача, мова, квітка, книга.
2. Визначити  число, рід, відмінок  словосполучень:
У темному  лісі –
З  маленькою ручкою –
Холодними вечорами –
Смачної  цукерки –
3. Утвори  прикметники із  суфіксами –ськ, -зьк-, - цьк.
Лікар, турист, село, Тернопіль, юнак, Вінниця, Польща, море, Запоріжжя.
4. Підбери  до  слів  2  спільнокореневі  слова і  розбери  їх  за  будовою:
Предобрий, приросла, прибігли, садівник, птахівник, розумного,  веселої, заїхати, білому,  смачних,  зимовим, книжкові,  хмарному, високій.
5. Підбери  антоніми  до  прикметників :
Ніжний  голос –
Тиха  погода –
Свіжі  квіти –
 Черствий  хліб –
Свіжі  новини –
6. Підбери  синоніми  до  прикметників :
Розумний –                                                товаришувати -
Охайний –                                                  радіти –
Сміливий –                                                 бігти –
Веселий –                                                   друг –
7. Запиши   текст   доповнивши   їх   прикметниками.
Настав …  … ранок.    На  верхівках  дерев  заграло …  …  проміння  сонця.  Від  … дерев  на …   дорогу  лягли …         … тіні.  На  … рікою   і  …   полем   клубочився …   … туман. Повіяв  …    …   вітерець. Зашелестіли  …   …  листочки. Жайворонок  …    …   піснею  зустрічає  …. день.
8. Установи  відповідність між фразеологізмами:
Викинути  з  голови                          впорядкувати
Згущувати  фарби                             забути
Дати  лад                                            перебільшувати
Сушити  голову                                 якісно  зроблено
Комар  носа  не  підточить            напружено  думати
9. Склади   із  слів   речення  і  зроби  зв’язок  слів  у  реченні.
хмара, раптом, насунула, з півночі,  чорна

10.             Написати  твір  есе про  те, ким  ти   мрієш   стати.

Робота  № 2

1. Вибери  словосполучення  з дієсловом  теперішнього часу  і  склади  з  ним  поширене  речення.
А.  проведу   Оленку
Б.  несу  цукерку
В. сказала  Юрчикові
2. Установи  відповідність  між частинами  правої  і  лівої  колонок. З  кожним  видом  речення  склади  одне  поширене  речення.
А. Речення, у  якому  про  щось  запитують                       А. Розповідне
Б. Речення  у  якому  спонукають  до  дії                            Б. Питальне
В. Речення  в  якому  про  щось розповідають                  В. Спонукальне
3. Визнач  рядок ,  у  якому  всі  іменники  мають  форму  родового  відмінка .
А.   велосипедом,  сонце, кермо, слонові
Б .  велосипеда, сонця,   керма,  слона.
В. велосипеда, сонця,  кермо,  слона.
4. Зроби  звуко – буквений   аналіз  слів :
Манюня,  з’явилася,  голівці,  волосся,  шия,   лінія,  яблуня, щоденник.
З одним  словом  на  вибір  склади  речення.
5.Склади  і  запиши  порівняння  до слів:
Сніг, як     -----------------                          Вітер , як   ---------------------
Водичка, як --------------------                 Небо, як -------------------
З одним  із  порівнянь  склади   поширене  речення.
6. Випиши  спільнокореневі  слова  і  визнач  у  них  корінь.
Лікар,  лікарня, лікоть,  лікувати,  лікарів, ліки,  ліквідатор,   лікарка.
Сир,  сирок,  сирий,  сирний.
Лист, листоноша,  листопад, листівка
Вода, водяний, водій,  водний.
7. Іменники, подані  в  дужках, постав  у  потрібній  формі. Визнач  їх  відмінок
Підтримувати (дисципліна) -                             немає ( лід) –
Почули з ( розповідь) -                                         багато ( сіль) –
З великою (радість) -                                            зі  старої (річ) –

8. Твір на тему « Чи можуть  пишатися  мною  мої  батьки?»

Робота  № 3 

1. В  якому  рядку  всі  подані  іменники  жіночого роду:
А)  життя, осінь, книга    Б) зима, море, літо             В)  земля,  ніч,  весна
-  Вибери  закінчення,  які  мають  наведені  іменники  в  О.в  однини
Кінь,  ніж, шахтар, задача, тиша,  учениця
- Вибери відмінок, який  використовується  у  звертаннях.
А) орудний,    Б)  місцевий,           В)  кличний
2.  Зміни  і  запиши  іменники  в  Родовому  відмінку.
Ніч, корінь, сокіл, повінь, схід, Львів, сіль,  чобіт,  гусінь,  камінь, осінь, вихід
3.Зміни  і запиши  іменники  у  Орудному  відмінку.
Вежа,  їжа, круча, межа, площа, тиша, годівниця, гай, олень, друг, дуб, річка.
4. Спиши  текст, добери  заголовок  до  нього, встав  пропущені  букви, апостроф   і  виділи  відмінок  в іменників.
Різдво – радісне  св..ято. Воно  зб..рає  родину. На  столі  має  бути  дванадцять пісних  страв, а  пос.редині  кутя. У  дні  Різдва  відбуваєт.ся обр.я..,  який зб.рігаєт.ся   поколіннями. Від хати до  хати  ідуть  коля.ники,  носять  різдв.яну  зірку,  співають  коля.ки. Найголовніше  на  Різдво – це побажати  один  одному  щастя, здоров’я  та  добробуту.
5.   Із  слів склади  речення  і  зроби  його  звуко-буквенний  аналіз.
пташки, наповнить, гаї, незабаром, і, спів, сади.
6. Розібрати  слова  за  будовою.
Вишневий,  побіг, лікарська, пеньок, глибоке, присіла, сніжинка, листочки, зимова, подвір’я, замела, перенесла, підвели, гарненькі
7. До поданих слів доберіть і запишіть прислівники, з якими ці дієслова можуть вживатися:
Спить –                                                    Грається  -
Росте –                                                     Малює  -
Піднімається –                                      Їде -
         8.        Написати  твір   на тему « Як  я  провів  зимові  канікули»

Робота  № 4 

1. Визнач, яким  є  речення за метою  висловлення та  інтонацією. Розстав  коми  у  реченні.
Вітре  весняний  вітре  запашний  де  ти  був  де  ти  пісні  чарівні  чув?
А) розповідним   неокличним
Б)  питальним  неокличним
В) спонукальним  окличним
2. Запиши  приклад  словами     50 + 6 =56                      80 – 70 = 10
3. Установи  відповідність  між  групами  слів
Удень,   раптом,   шумно                        прикметникию
Найсвітліший,  рябеньке,  курячі          займенники
Її,  у нього,   мною                                    прислівники
4. Перебудуй  розповідне  речення  в  питальне.
Дорогою    слон  зустрів  багато  різних  звірят.
5. Встав  префікси  - з-,  - с-.
…пуск,   .казав, .ходить,  .вести,  . садив, .хочеш,  . важити,   .крикнув,   .малку,  .хотів,  .казала,  .роблений,   .важити,    .різати.
6. Спиши  текст. Встав  пропущені букви. Підкресли  в  кожному  реченні  граматичну  основу. Постав  де  потрібно  коми. Одного   речення  зроби  зв’язок  слів.
С.ніє  високе   небо. Золоте  сонце  сипле  скрізь  гарячими  бл.скучими   бри.ками. Після  дощу  біжать  жваві  струмочки.  Вони  дзвенять підстрибують    танцюють     вес.ло  буркочуть.
Д.рева  стоять  у   бл.скучих  краплях  дощу      як  у  дорогому  намисті. Густішою  стіною  спл.лось   жито.  Поміж  його ст..блами  с.ніють  волошки     жевріють   голівки  горицвіту.  Гудуть бджоли.
7. Розібрати  слова  за  будовою
Шумно,  розмовляти ,  проходили,  струмочки ,  рябеньке,  спокійно, родичкою,   деревом,   лісовій,  барвистої,  розумного,   хмаринкою.
8. Запиши  числівники  словами : 69, 56, 38, 96, 39,  65.
9. Напиши  твір міркування    «Як  зберегти  друга,  якого  ти  любиш?»

Комментариев нет:

Отправить комментарий